טיפול במחלות מפרקי הלסת (TMJ Disorders)

בית / רפואת הפה / טיפול במחלות מפרקי הלסת (TMJ Disorders)

מחלות מפרקי הלסת אינן נדירות והטיפול בהן מורכב ומשלב טיפול שמרני וכירורגי. המרפאה שלנו מציעה מעטפת של טיפולים החל מהשלב הראשוני של האיבחון ועד השלב הסופי של הניתוח, המלווים בידי רופא מומחה פה ולסת, מומחה ברפואת הפה ואורתודנט.

תהליך הטיפול במחלות מפרק הלסת

תהליך הטיפול במחלות מפרקי הלסת מתחלק למספר שלבים:

1. שלב האיבחון  – השלב בו ניתן ייעוץ ראשוני ע"י מומחית ברפואת הפה, ובו מנסים להגיע לאבחנה של סוג הבעיה והכאב. המטרה היא לשלול מקור דנטלי (זיהומים בשיניים או מחלת חניכיים פעילה, שיני בינה כלואות הגורמות לכאב מקרין למפרקים ולאזניים וכד') או כאבים על רקע נוירופאטי (עצבי) או ווסקולרי (הקשור בכלי דם).

2. שלב הטיפול השמרני, שנעשה גם הוא ע"י מומחית ברפואת הפה בשילוב עם מומחית באורטודונטיה (יישור שיניים), שבו מטופלות בעיות מנשך וסגר, מותאם סד לילה להקלה על הרגלים כמו חריקת שיניים והידוק שיניים, מוצעת פיזיותרפיה או טיפול תרופתי מתאים ואם יש צורך – ניסיון טיפולי בהזרקות בוטוקס (המבוצעות ע"י מומחה בכירורגיה פה ולסתות).

במקרים שבהם מאובחנת בעיה מפרקית (כמו פריקה חוזרת של הלסת התחתונה, התקה קדמית של הדיסק עם או בלי רדוקציה ("קליקים"), דלקת מפרקים הגורמת להרס של מפרקי הלסת וכד') יבוצע בירור רפואי מתאים, הכולל גם דימות מתאים והחלטה לגבי ההמשך לטיפול ניתוחי.

3. ביצוע ניתוח מפרקים ע"י כירורג פה ולסת מומחה, בעל הכשרה מיוחדת לניתוחי מפרקי הלסת:

• שטיפת מפרקים הכוללת שחרור הידבקויות וטיפול בדיסק באמצעות אנדוסקופ
  • טיפול ניתוחי בגדילת יתר של מפרקי הלסת (תוך ליווי צמוד של אורטודונטית מומחית)
  • ניתוח לטיפול בפריקות חוזרות של הלסת או לחילופין בהגבלה בפתיחת הפה (למשל על רקע הקרנות)
  • החלפת מפרקי הלסת

4. ליווי המטופל לאחר הניתוח – שמירה על המצב הדנטלי, איזון המנשך והסגר, התאמת פיזיותרפיה וסד לילה, לשמירה על תוצאות הניתוח, שלב שמבוצע ע"י מומחית ברפואת הפה.

לסובלים מבעיות במפרקי הלסתות, המרפאה נותנת טיפול תומך מרמת טיפולי השיניים הבסיסיים ועד ניתוחי מפרק מורכבים.

לקביעת תור לייעוץ, יש להגיע עם צילום פנורמי עדכני – צרו קשר עוד היום

tmj טיפול אצל רופא שיניים